trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

1870 0

ביטוח מבנה למשכנתא - מורה נבוכים

מה זה ביטוח מבנה למשכנתא?

ירון שובל
מאת: ירון שובל כתב מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 12.05.2019 19:52

ביטוח מבנה למשכנתא הוא ביטוח המגן על הבנק ועל הלווה עצמו במקרה של נזק כלשהו לבית, ושומר על ערכו. מהם הסכנות העיקריות, ומה הפוליסה מכסה?

מה זה ביטוח מבנה למשכנתא?

לקיחת משכנתא מהבנק היא אחת ההחלטות החשובות והמשמעותיות ביותר שזוג צעיר לוקח על עצמו במהלך השנים. ההוצאות הכספיות הן כל כך גבוהות, כך שחובה לבטח את הנכס נגד כל סיכון אפשרי שעלול לקרות למבנה בזמן התשלום על המשכנתא. במהלך השנים עלולים להתרחש נזקים שונים הנובעים מפגיעות שונות כמו שריפות, נזילות מים, פיצוצים, קצר חשמלי, הצפות או נגד נזקי טבע כמו רעידות אדמה, פגיעות ברק ועוד. לאחר השקעה כספית כה גדולה במהלך השנים, אסון כזה משמעותו במקרים רבים אובדן הנכס, וההשקעה הכספית הרבה שהושקעה בו -תרד לטמיון. על מנת להימנע ממצבים לא נעימים, ביטוח מבנה למשכנתא מהווה נדבך חשוב בהגנה על הנכס, והוא חיוני לבעלי הדירה למימון כל ההוצאות הנכללות בבניית הדירה או הבית מחדש, גם במקרים קיצוניים של הרס מוחלט.

למי משתלם לעשות ביטוח מבנה למשכנתא?

ביטוח מבנה למשכנתא נחשב בין הביטוחים החיוניים ביותר שיש לעשות במעמד רכישת דירה ולקיחת משכנתא ולא מומלץ לוותר עליו בשום פנים ואופן. במעמד לקיחת ההלוואה מהבנק, יש לעשות ביטוח מבנה למשכנתא וזאת על מנת שלבנק יהיה ביטחון והגנה שהוא יקבל את התשלום על הדירה במלואו. המחיר של בנייה חדשה של בית שנהרס לחלוטין בעקבות שריפה גדלה או הצפה הוא עצום. מעטים הם האנשים שיכולים לספוג נזק גדול שכזה, ומצב זה יכול להעמיד את בעלי הנכס למצב כלכלי לא פשוט לשנים רבות. לפני החתימה על החוזה, יש להשוות בין ההצעה של הבנק לבין ההצעות השונות של חברות הביטוח, על מנת לקבל את ההצעה הטובה ביותר, ולחסוך מאות שקלים בשנה. בנוסף, רצוי לבחור בהצעה שכוללת גם ביטוח צד ג׳ במחיר הפוליסה.

איך הביטוח עובד?

הביטוח מכסה את כל הנזקים שקורים בבניין או בבית עצמו בלבד. במקרה של נזק, תכסה הפוליסה את כל התיקונים והשיפוצים שצריכים להתבצע בבניין, וגם את כל הבדיקות הדרושות של אנשי המקצוע השונים שיהיו שותפים לבנייה ולהערכת הנזק. מעבר לנזקים הקבועים והבסיסיים המכוסים בפוליסה הרגילה, ניתן גם להרחיב את הפוליסה על מנת לקבל שירות כולל ורחב יותר באופן משמעותי. הרחבות כאלה יכולות להיות לדוגמה: ביטוח לנזקים הנגרמים בחצר, בגינה, למחסנים בקרבת הבית או לבריכת השחייה, וכן הרחבות לנזקים לשיש וזכוכית. בכל מקרה, מומלץ לבטח את הבית בסכום גבוה יותר מערכו של הבית במעמד החתימה על הפוליסה, כדי להיות מכוסים גם במידה ועלויות הבנייה מתייקרות בצורה משמעותית עם השנים, וכך לצמצם את ההפסד כמה שניתן.

איך מחושבת הפרמיה של הביטוח?

פרמיית ביטוח משכנתא לדירה הינה אינדיבידואלית – כל מקרה הוא לגופו והמחיר משתנה בהתאם לגודל הדירה והערך הריאלי שלה בשוק הנדל״ן במעמד החתימה על הביטוח. מעבר לכך, במחיר משכללים נתונים נוספים כמו: משך ההלוואה (שנים), גיל המבוטחים ומצבם הבריאותי (בעיקר עישון). כל הנתונים האלו הם אלה שקובעים בסוף את גובה הפרמיה החודשית. גם כאן יש לבדוק היטב את אחוזי ההשתתפות העצמית במקרה של נזק - במקרים מסוימים משתלם לשלם יותר על הפרמיה ולהפחית את דמי ההשתתפות העצמית. זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר?

אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח משכנתא ממגון סוכני ביטוח מובילים ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
1די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.